Chorvatsko 2015

Report z našich pěti akčních dnů v Chorvatsku, žádné válení na pláži 😉 Na cestu jsem se vydal s Luckou (JumpPark), Petrem (petrjoura.com) a věrným Hyundaiem i30, který jak se ukázalo nejezdí na naftu, ale na benzín 😀

První den

Pula, Medulin a Premantura

Premantura

Celou trojku na trip jsme dali dohromady na poslední chvíli. Naštěstí jsme se sešli tři dobrodruzi a Peťa celý trip okořenil výbavou na freediving.

Cílem naši cesty bylo město Pula a okolí. Vyjeli jsme náhradním vozidlem ze servisu, kde nám bylo řečeno, že se jedná o diesel, nejednalo 😀 Naštěstí pistole s naftou se do hrdla benziňáku nevleze, dobře pro nás.

Ubytování jsme řešili přes AirBnb, ale na potvrzení rezervace jsme museli počkat až do 10.00. Rezervaci nám nepotvrdili, ale na poslední chvíli (z info centra v Medulinu) jsme přes Booking.com našli apartmán pro 3 s bazénem, grilem a klimatizací.

Po prozkoumání Medulinu a ubytování se kousek od Puly jsme vyrazili do národního parku Premantura.

Druhý den

Verudela a noční Pula

Verudela

Vydali jsme se potápět ke kaňonu do Verudely.

Večer jsme vyrazili do noční Puly plné turistů (Italů).

Třetí den

Galebove Stijene a Premantura (jižní cíp)

krabicka_04

Ráno a dopoledne jsme strávili potápěním u jeskyní na Galebove stijene, asi nejlepší místo na které jsme během tripu narazili. Parádní průplavy a jeskyně hned u pobřeží.

Večer jsme se vydali opět do Premantury, tentokrát na jižní cíp. Výbavu na potápění jsme měli s sebou, bohužel počasí už nám příliš nepřálo. Za doprovodu hromů jsme se alespoň nasvačili na útesech, na kterých jsme chvíli před tím uvažovali o seskoku. Zhruba 25m skok, bohužel nikoho jsme tam skákat neviděli a nechtělo se nám zrovna testovat cestovní pojištění.

Čtvrtý den

Poreč a Rijeka

krabicka_05

V Poreči jsme jeli navštívit dvě pracantky z Brna, Monču V. a Verču V. Do Rijeky jsme dorazili k večeru a ubytovali se přes AirBnb.com. Fajn ubytko, ale věřím, že se v Rijeke dá najít lepší ubytování. Večeři jsme si dali v příjemné pizzerii Bracera.

Pátý den

Bohijnské jezero (Slovinsko)

krabicka_06

Cestou zpět přes Slovinsko jsme navštívili jezero Bohinj a Bled. Na Bohinj jsme si i přes vydatné deště půjčili kanoi a vyrazili prozkoumat jezero. U Bledu jsme povečeřeli v restauraci Ostarija Peglez’n.

V Chorvatsku se dá dobře pocestovat za málo peněz, celý výlet mě osobně vyšel na 8 tisíc a to jsem měl nonstop plnou krabičku jídla 😀 Takže jestli nemáš zrovna peníze na Bali, tak vyraž aspoň na cestu po pobřeží Chorvatska 😉